Kitokie, bet ypatingi

2016-08-13

Pagalba neįgaliems ir specialiųjų poreikių turintiems vaikams

Projekto vykdymo laikotarpis 2016.06-2017.01

Nors teisiškai neįgalūs vaikai turi teisę į pilnavertį ir prideramą gyvenimą, kuris garantuotų jo orumą ir leistų aktyviai dalyvauti visuomenės veikloje, daugybė vaikų su negalia ir juos auginančių šeimų dar susiduria su skurdu, patyčiomis ir diskriminacija.

Projekto tikslai:

• suteikti neįgaliems vaikams terapinio pobūdžio pagalbą Vilniaus “Atgajos” specialiojoje mokykloje bei palengvinti vaikų ir jų tėvelių socialinę intergraciją į visuomenę;

• įrengti sensorinį kambarį Klaipėdos lopšeliui-darželiui “Versmė”, taip praturtinant vaiko aplinką individualiais pojūčiais, palengvinti jo adaptaciją, pažintinę bei emocinę raidą.

Dabartinė situacija: atsižvelgdami į savivaldybių bei šiose mokyklose dirbančių pedagogų tyrimus, darome išvadas, kad

• mokiniams trūksta papildomų specialiųjų mokymo ir vaizdinių priemonių;

• ugdytinių tėvai mažai dalyvauja ar visai nedalyvauja ugdymo procese – trūksta bendrų užsiėmimų, išvykų, bendros veiklos;

• dėl dėmesio, žinių ir pagalbos stokos dažnai tėvai neadekvačiai vertina vaiko galimybes (nerealūs arba per žemi lūkesčiai);

• ypač trūksta terapinių priemonių, palengvinančių neįgaliųjų vaikų raidą.

Projekte dalyvaujančios įstaigos, kurioms skiriama parama:

• Vilniaus „Atgajos“ specialioji mokykla, kurioje mokosi 7 – 21 metų amžiaus mokiniai (vaikų skaičius siekia iki 112 mokinių), su intelekto bei kompleksinę negalia.

• Klaipėdos lopšelis-darželis “Versmė”, kurį lanko 114 didelių specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų su įvairiais raidos sutrikimais (vaikystės autizmas, įvairios neurologinės negalios, sulėtėjusi raida, Dauno sindromas, vaikų cerebrinis paralyžius ir kt.).

Projekto biudžetas:

Bendra projektui įgyvendinti reikalinga paramos suma 10 000 Eur:

• Vilniaus “Atgajos” specialiai mokyklai numatoma skirti 2000 Eur suma;

• Klaipėdos lopšelio-darželio “Versmė” sensorinio kambario įrengimui- 8000 Eur.

Laukiami akcijos rezultatai:

• Gerosios patirties kūrybiniai – praktiniai seminarai Vilniaus specialiojoje “Atgajos” mokykloje, skirti tėvams ir specialistams, su tikslu pasidalinti bei pasikeisti savo praktine patirtimi dirbant su neįgaliais vaikas bei jų šeimos nariais, bendri kūrybiniai užsiėmimai su neįgaliais vaikas.

• Įrengtas specialus sensorinis kambarys Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Versmė“ padėtų vaikams įveikti adaptacijos sunkumus, mažintų agresiją, nerimą, blaškymąsi bei pagerintų vaikų socialinius įgūdžius besikeičiančiose aplinkose.

_____________________________________________________________________________________________

Visi esame skirtingi, ir kartu visi – panašūs, tik ne visi išsiskiriame iš minios, atkreipdami aplinkinių dėmesį. Kai kurie yra „kitokie“, jie tyliai kenčia ir laukia, kol mes juos pastebėsime ir priimsime, kaip pilnateisius savo narius.

Atkreipkime dėmesį drauge į šiuos vaikus, padėkime jiems, jų tėvams bei pedagogams.

Tai nelengvas, bet labai prasmingas kelias į „kitokį”, bet ypatingą, vaiko pasaulį.